Een handig systeem voor urenregistratie

Uw bedrijf groeit snel en daarom bent u op zoek naar handige programma’s en tools om u op administratief gebied te ontlasten. Bij teamleader bent u dan aan het juiste adres. Zij hebben namelijk handige software ontwikkeld voor allerlei verschillende administratieve doeleinden, zoals voor een overzichtelijke urenregistratie. Bent u het zat om alle uren van uw werknemers steeds maar handmatig te moeten invoeren? Is het teveel gedoe om ze steeds door iedereen te laten opschrijven? Dan kun je het beste starten met het laten in- en uitklokken van je werknemers, en de urenregistratie vervolgens automatisch bij te laten houden met de handige, online systemen van teamleader. En het leuke is, je kunt de uren registreren per werknemer, maar deze bijvoorbeeld ook koppelen aan een bepaald project. Als je dat doet kun je gemakkelijk te alle tijden zien hoeveel werk er in zo’n project zit, en of dit mee- of tegenvalt. Dit maakt het in de toekomst stukken makkelijker om offertes op te stellen voor vergelijkbare projecten, omdat je beter kunt inschatten hoeveel uren er in gaan zitten. Dat maakt de tool van teamlader zo handig. Hij is er niet alleen voor de basic urenregistratie, maar biedt vele, handige extra’s die jou inzicht geven in hoe je bedrijf ervoor staat. 

Online administratie tools van teamleader

Teamlader heeft niet alleen een handige tool voor urenregistratie, maar ook voor allerlei andere handige administratieve doeleinden. Je kunt namelijk bij ze terecht voor onder andere de volgende systemen:

  • Het (automatisch) aanmaken van offertes en facturen
  • Het toevoegen van leads en het volgen van het verkoopproces
  • Het aanmaken van projecten en taken

Vooral de eerste optie wordt veel gebruikt. Veel bedrijven waren voorheen veel teveel tijd kwijt met het handmatig maken en versturen van facturen. Net als bij een urenregistratie geldt hierbij dat zodra een programma het van je overneemt, je veel minder tijd kwijt bent. Het aanmaken van professioneel ogende facturen gaat heel gemakkelijk met de tool van teamleader. Je kunt in het systeem alle gegevens van de klant invoeren, en deze koppelen aan een bepaald project of je urenregistratie. Na het invoeren van alle benodigde gegevens kun je de factuur met één druk op de knop versturen. Je kunt zelfs instellen dat er elke week of maand automatisch een factuur wordt verzonden naar die klant. teamleader houdt zelfs bij of deze al betaald is, en zo niet, dat er automatisch een betalingsherinnering wordt verzonden, hoe handig is dat?!

Urenregistratie linken aan facturen

Als je via teamleader zowel gebruikmaakt van de software om facturen te maken als die voor het gemakkelijk bijhouden van de urenregistratie, dan kun je deze twee aan elkaar koppelen. Als je dit doet kun je eenvoudig zien welke geregistreerde uren nog niet werden gefactureerd en deze toevoegen aan een factuur. Je stelt dan verschillende uurtarieven in per taaktype of werknemer, of kiezen voor een vaste uurprijs. Je kiest zelf hoe je werkt, en wat je wilt instellen. De software van teamleader neemt het daarna voor je over. In het begin moet je er even wat tijd in investeren omdat je alles correct moet instellen, maar de software voor het maken van facturen en urenregistratie gaat je daarna veel tijd besparen, let maar eens op!