Wat zijn de voordelen van een bhv app?

Heb jij ook wel eens ervaren dat het bij jouw bedrijf lastig kan zijn om de bedrijfshulpverleners te bereiken? Dit is een probleem dat gemakkelijk is op te lossen met de bhv app van multibel. Hiermee is het altijd duidelijk wie er aanwezig is en kun je de juiste mensen snel bereiken. Zo voorkom je dat een klein probleem uitmondt in een grote crisis. Bij veel situaties is tijd immers een cruciale factor, hoe sneller de hulpverleners ter plekke zijn, hoe beter het dan ook is. Om problemen hiermee in de toekomst te voorkomen, is het dus raadzaam met deze bhv app te gaan werken.

Iedereen snel bereiken

Grote bedrijven en instellingen herkennen het probleem waarschijnlijk wel dat het lastig is om de juiste mensen in noodsituaties zo snel mogelijk op de juiste plek te krijgen. Hoewel een bhv app natuurlijk ook bij kleinere organisaties heel goed ingezet kan worden, wordt de meeste winst vaak bij grote organisaties geboekt. Als het terrein groot is en er veel personeelsleden rondlopen, dan kan het immers lastig zijn om overzicht te houden. Natuurlijk zijn er altijd de nodige bhv’ers ingepland, maar is iedereen die in de planning stond ook echt aanwezig? En waar in het pand of op het terrein bevinden zij zich? En ook al weet je dit allemaal, dan moet je ze nog wel kunnen bereiken. Met een bhv app kan dit altijd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld walkietalkies, waarbij het signaal weg zou kunnen vallen. Met apps via smartphones heb je daar veel minder snel last van. Zo kun je snel de juiste personen bereiken in het geval van:

  • medische noodgevallen of bedrijfsongevallen
  • brand
  • evacuaties
  • technische storingen

De noodoproep komt via de bhv app binnen bij de juiste personen en zij kunnen dan meteen de nodige hulp verlenen of de nodige protocollen in werking stellen. Zo gaat er geen tijd verloren!

Bhv app multibel

Nu zijn er natuurlijk verschillende systemen die je kunt gebruiken om dergelijke processen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Waarom zou je nu juist kiezen voor de bhv app van multibel? In de eerste plaats omdat je deze voor allerlei verschillende noodsituaties in kunt zetten, waarbij je meteen aan kunt geven wat er aan de hand is. Zo kunnen degenen met een EHBO-diploma reageren op een medisch noodgeval en een bhv’er juist op een oproep voor ontruiming. In de tweede plaats is het zo dat je hun bhv app kunt koppelen aan verschillende systemen die je al hebt, zoals noodknoppen en brandalarmen. Bovendien kunnen mensen iedere dag zelf inloggen als ze op de werkvloer aanwezig zijn, zodat alleen degenen die daadwerkelijk aanwezig zijn een oproep krijgen. Ook kunnen zij zelf aangeven of zij wel of niet op de oproep kunnen reageren en hoe snel zij de betreffende plek kunnen bereiken. Dit zorgt dus niet alleen voor efficiëntie, maar geeft ook inzicht. Er zit ook nog een conference call module ingebouwd, waardoor er gemakkelijk via de bhv app gecommuniceerd kan worden met elkaar. Al deze functies maken deze applicatie van multibel tot een uitstekende keus voor ieder bedrijf.